Компетентнісно орієнтований урок української мови в умовах розвитку цифрового освітнього середовища

Особливості оцінювання компетентностей, сформованих в учнів 5-7 класів НУШ

Міністерство освіти і науки розробило й на початку серпня 2024 затвердило нові рекомендації та критерії щодо оцінювання, які враховують специфіку навчання в НУШ.

Рекомендації визначають:

  • загальні критерії оцінювання, зокрема, загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів,
  • критерії оцінювання за освітніми галузями.

МОН визначило, як оцінювати учнів 5–9 класів НУШ – Освіта.UA (osvita.ua)

Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання – Освіта.UA (osvita.ua)

Rekomendaciyi.pdf (osvita.ua)

Svidotstvo_dosyahnennya-5-9-kh_klasiv-20.pdf (osvita.ua)

Інструментарій оцінювання змінюється відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти й модельних навчальних програм.

Читайте більше за покликанням https://mon.gov.ua/news/otsiniuvannia-v-59-klasakh-nush-vidpovidaiemo-na-zapytannia

Відповідно до Державного стандарту 2011 року оцінювання було більш орієнтовано на знання. У нових стандартах у центрі — обов’язкові результати навчання учнівства, які реалізовуємо через компетентнісний підхід.

Зміни до підходів у навчанні позначилися на критеріях. Якщо попередні критерії оцінювання навчальних досягнень було орієнтовано більше на факти, правила й дані, тобто на знаннєвий компонент, то зараз йдеться про компетентності (знання, уміння, способи мислення, погляди, цінності).

Більше про особливості оцінювання сформованих компетентностей учнів 5-7 класів читайте у презентації Особливості оцінювання компетентностей, сформованих в учнів 5-7 класів НУШ”. 

*****

«Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи. Запровадження ІКТ в освітній галузі має перейти від одноразових проєктів у системний процес, який охоплює всі види діяльності. ІКТ суттєво розширять можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні копетентності», – зазначено в Концепції нової української школи.
Дистанційне навчання – це організація освітнього процесу в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій.
Змішане навчання  – це поєднання онлайн та офлайн-навчання:  теорія, яку учень опрацьовує онлайн  (у формі самостійного прочитання матеріалів чи переглядаючи відеозапис лекції вчителя), знаходить своє застосування офлайн (у приміщенні школи під час занять). Усі  заняття, що відбуваються в школі, мають  на практиці закріплювати знання, здобуті учнем самостійно.

Н.М.Дика, О.П.Глазова. Компетентнісно орієнтовані завдання на уроках української мови в умовах розвитку цифрового середовища: презентація

Лотоцька Алевтина, Пасічник Оксана. Організація дистанційного навчання в школі: методичні рекомендації. – 2020

Дистанційне та змішане навчання в школі: путівник.

Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. З досвіду роботи освітян міста Києва. Порадник 1

Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. З досвіду роботи освітян міста Києва. Порадник 2

Дистанційне навчання в умовах карантину. Рекомендації вчителям, дирекції шкіл та батькам школярів